uppdateras med ojämna mellanrum

22 mars 2009

Tre cylindrar?

Jahapp, nu går bilen helt plötsligt på tre cylindrar och motorlampan blinkar elakt mot mig. Kan det bero på biltvätten tro? Tvättade idag bilen för 160:- på OKQ8 i stan, det var vaxning och underredestvätt. Kan det vara så illa att det kommit fukt nånstans i tändsystemet?

Detta är symptomen:

  • Motorlampan blinkar elakt.

  • Bilen går på tre (?) cylindrar.

  • Avgaserna luktar väldigt illa, som skit.


Hmm, nu när jag tänker på det så har nog detta hänt förut med samma bil. Vill minnas att jag bloggade om det då också (tittar tillbaka i arkivet). Mycket riktigt!

Först denna från 2008-04-27:
http://jogu.blogspot.com/2008/04/tre-cylindrar.html
... och denna från 2008-04-29:
http://jogu.blogspot.com/2008/04/fyra-cylindrar.html.

Jag tror aldrig jag bytte tändstiften när detta hände sist vilket borde betyda att dom ligger i garaget någonstans. Men förra gången verkar problemet ha gått till sig över tiden liksom, det enda som skiljer sig från sist är att nu blinkar motorlampan elakt vilket den inte gjorde sist. Jag minns heller inte att bilen luktade skit då.

Hmm, det kanske är ett annat problem ändå?

Väntar någon dag och ser om det går till sig, gör det inte det får jag helt enkelt kolla tändstiften.

Bilar och värmepumpar är ett jävla skit.

Inga kommentarer:

Om mig

Sundsvall, Sweden