uppdateras med ojämna mellanrum

25 mars 2009

Reboot och F91

Äntligen frisk från magsjukan! Men, inget gott som har något ont med sig. Istället för magsjuka så blinkade värmepumparna F91 denna morgon. Kallt som fasen med andra ord, bara att dra upp elementen. Provade att starta om pumparna i morse (genom att dra ut proppen ett tag), men tji fick jag. Utöver det så är bilen fortfarande kaputt, går bara på tre cylindrar och jag börjar tro att det bara var en tillfällighet att det inträffade i samband med biltvätten.
Bilen går bra i början när den är kall, men så fort den blir varm så börjar den gå knackigt och till slut på tre cylindrar. Menmen tänkte jag, det sitter väl säkert en liten dator i bilen (det är ju elektronisk bränsleinsprutning) och den datorn behöver säkert en omboot då och då, så nu har jag kopplat bort batteriet en stund för att se om det mystiska problemet går över. Det KAN ju vara en Heisenbug.

Jag har jobbat för länge med programmering och datorer.

Edit: När jag blicker tillbaka på mitt förra inlägg så förstår jag varför pumparna plötsligt lagt av, hade jag inte skrivit något ont om pumparna i förra inlägget hade de gått som tåget nu. De har ju varit snälla ganska länge nu trots -15 grader kallt.

1 kommentar:

seo company in mumbai sa...

hello every one we are providing an all assignment service for students to helping them to completing their assignment.
python assignment help

Om mig

Sundsvall, Sweden