uppdateras med ojämna mellanrum

15 februari 2008

F91 - here we go again


Ja, då var det dags igen.

  • Favorit i repris

  • En gång är ingen gång, två gånger är alldeles för mycket

  • En olycka kommer sällan ensam

  • Olyckan kommer sällan två gånger


Då var det dags för värmepumparna att lägga av igen, F91 lyser ilsket rött i displayen och timerlampan blinkar. Jag som i min enfald trodde att dom liksom gått till sig efter att serviceteknikern var här och tittade till dom. Teknikern gjorde dock inte ett smack, han slog på strömmen, lyssnade lite, tittade lite, mätte temperaturen, lyssnade lite mer, tittade litegrann. Nämnde något om några reläer och att det förmodligen inte var något fel på dem. Och skickade sedan en räkning på 1078:-.
Den här gången ska jag inte ta hit någon servicetekniker. Jag känner på mig att värmepumparna är ute för att jävlas med mig. Dom ska försöka få mig att ringa hit en tekniker igen, men icke. Inte denna gång. Nu ska händige herrn fixa dom på egen hand.
Dom har ett eget liv, jag är fullkomligt säker på det. Dom ser mig varje dag när jag kommer innanför dörren och när jag går i trappen där den andra pumpen bor. Dom har överhört mig när jag nämnt för besökare att dom bara går och går. Dom har planerat detta den sista tiden på nätterna medan vi sover gott.

- På fredag, då klämmer vi dit honom.
- Japp, på fredag. Då jävlar!
- Vi låter han käka middag och strötitta lite på teve först.
- Japp. Det blir kanon, precis innan han ska gå ner på undervåningen för att sätta på bastun. Då lägger vi av!
- Muahahahaha!!

Vänta bara ni. Jag kommer att få min revansch. Jag kommer såsmåningom att avslöja vad som hände med en viss hårdvara i Lappland en gång för länge sedan... Om ni inte börjar fungera igen kommer ert öde att sluta exakt likadant.

Värmepumparna - Jonas: 1 - 0

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer ihåg vad vi sa om luftvärmepumparnas språk. Och tro på fan, när Anna var och handlade, tror du inte att min "jävel" försökte koppla upp sig på internet. Det handlar om en konspiration, tro mig.

Snart styr de världen...

mlk sa...

Var så säker. Läste om en pump som löpt amok medan husse var borta några veckor. När han kom hem var det -12 grader i huset, och utetemperaturen var 0 grader. Mitt upp i allt var det ett stackars direktverkande element som jobbade för fullt för att upprätthålla 12 grader plus som någon sorts backup.

Värmepumparna kommer såsmåningom att sluta sig samman och sedan frysa jorden till den absoluta medelpunkten, klimathotet är bara något som pumparna planterat för att fler människor skall investera i luftvärmepumpar o dyl. lösningar.

mlk sa...

erhm. den absoluta nollpunkten. wtf, skrev jag inte det? gaahh. dom har kontroll över blogger redan!

Om mig

Sundsvall, Sweden