uppdateras med ojämna mellanrum

24 december 2007

God Jul!

God Jul!

Julen på Merkurvägen är fantastisk. Snart börjar Kalle Anka och hans vänner, när jag var liten var det nästan en högtidlig stämning när det var tecknat på teven. Jag kommer ihåg att jag diggade Anslagstavlan, bara p g a den tecknade vinjetten.

Idag är det tecknat 24/7 för ungarna, så jag tror Kalle o Co -traditionen får svårt att ta skruv i den kommande generationen.

Efter julmaten är det dags för mig att "köpa tidningen".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle hyra din svåger som Tomten och jag lovar att dina barn aldrig kommer att se tomten som något positivt, snarare något som är förknippat med skräck.

Anonym sa...

tomten kommer tomten går ho go går kom till tomten små barn här finns alla klappar till små barn med mjuka kramar och klappar puss o kram på stora dan ha ha ha ha

mlk sa...

Jag lyckades skrämma livet ur Emil. Jag ringde på dörren och han sprang för att öppna, då kikade jag genom fönstret och han tvärnitade och rusade tillbaka gråtandes. Under hela julklappsutdelningen var han förskräckt och vågade inte ens titta på tomten.
Men det gick bättre med Alice, hon lade dock märke till att Tomten hade _exakt_ samma tröja som pappa.

halfbreed sa...

He he he...ja hit kom ingen tomte.

Om mig

Sundsvall, Sweden