uppdateras med ojämna mellanrum

14 december 2007

Det blev ett hus

Ja, som titeln säger. Det blev ett hus i Övre Bredsand i början på november. Huset är byggt 1973 och är rejält med betongstomme och lättbetong, utvändigt är det träpanel. 200kvm som värms med direktverkande el och 2st luftvärmepumpar (som dock bara gick i 12 timmar innan F91 och H16 avlöste varandra). Tydligen måste jag fylla på kylmedium i kompressorn. Något som verkar stört omöjligt för alla återförsäljare att göra. "Köp nya", "Köp en ny, kolla vad bra den här modellen är". Jävla idioter. Bara därför ska jag istället sätta in en braskamin, då får jag dessutom hugga ved vilket är ett bra sätt att rensa huvudet med. Och virke kan jag köpa på löpmeter för svarta pengar.

Det är lite att göra invändigt i huset, ett arbete som sakteligen går framåt. Köket har högsta prioritet och det vi nu väntar på är köksluckor och bänkskivor, stommarna är uppsatta (stort tack till svärfar!!) och ett nytt linoleumgolv är lagt. Den 19:e december har IKEA sagt att leveransen kommer. Hoppas bara att det datumet stämmer annars kommer det bli - om möjligt - ännu mer kaos mitt i julspektaklet i Birsta när jag stormar in där.

Så målet är att få köket klart till julafton :)

Tur att jag har alla mina semesterdagar sparade, dessa semesterdagar kommer troligtvis att omvandlas till en braskamin.


Enough ranting.

Inga kommentarer:

Om mig

Sundsvall, Sweden