uppdateras med ojämna mellanrum

24 maj 2006

Pippi och Skansen


Imorgon bitti bär det iväg till Stockholm, min dotter Alice ska få träffa Pippi Långstrump på Junibacken. Jag tror Pippi är en bra förebild för en 2.5-åring.
Vi ska bo på Hasselbacken, kommer bli en kanonhelg. Hoppas det inte blir så mycket regn bara, men jag har alltid tur med vädret, så det ordnar sig alltid*.

På söndag kanske vi säljer bilen också. Det kommer upp en spekulant från Karlstad som har visat intresse. Så det vettefan hur vi tar oss hem om han köper den, men det ordnar sig alltid*.

Jag hoppas att 802.11-nätet är utbyggt på hotellet. Då kanske jag postar några screenshots på mitt nya projekt. Nämligen en liten editor för att generera träd, växter och andra objekt, dock bara i två dimensioner i version 0.1. Det kommer bli någon sorts hybrid mellan Logo (turtle graphics) och Lindenmayer system.

Länge leve SSH!

---
PS. "Det ordnar sig alltid" är mitt motto.

1 kommentar:

halfbreed sa...

Ja du har inget dåligt motto, det brukar, konstigt nog, alltid ordna sig! Kanske man skulle dra ner med Vita faran och hämta er...Ha ha ha...Bromsarna ryker bara efter några meter...Undra hur långt jag skulle komma?

Om mig

Sundsvall, Sweden