uppdateras med ojämna mellanrum

15 maj 2006

OBS! Märk koppen tydligt!

Varje år får alla anställda gå på hälsoundersökning, dom kollar blodvärden, blodsocker, urin, blodtryck, syn och hörsel med mera.
2003 var första gången jag gick på denna årliga hälsoundersökning. Jag hade en tid bokad klockan 09.00 på morgonen och var den första för dagen. Alla anställda var inbokade denna dag.
Jag fick lyssna på pipljud, kolla på bokstäver, lämna blodprov också ingick ett samtal med doktorn där hon frågade hur jag mådde, "Ypperligt", var mitt svar.
Sen visade hon mig till toaletten och sa att jag skulle pinka i en mugg och sedan ställa muggen i en lucka i väggen.
Happ, tänkte jag och gick in på muggen. Där fanns en stor skylt alldeles ovanför toaletten, "OBS! Märk koppen tydligt" stod det på skylten. Medan jag fyllde koppen så att endast ytspänningen höll kvar innehållet funderade jag på vad dom menade med denna skylt.
När koppen var full tog jag en spritpenna och skrev "URIN" med stora tydliga bokstäver på koppen och ställde den i luckan i väggen.

...

Sen tackade jag för mig och gick min väg. Vad som slog mig sedan var att dom förmodligen menade att man skulle skriva namn och/eller personnumret på koppen. Det blir så lätt fel ibland.


Resultat av undersökningen 2003:

HB:
153
Blodsocker: 5.3
Blodtryck:
100/47
Vikt/längd:
75/184
Kolesterol:
4.5

1 kommentar:

halfbreed sa...

Haha...Jo, ibland har man långa ledningar, har för mig att jag gjorde något sånt oxå en gång...det har jag förträngt.

Det var väl tur att du inte kissade i luckan i alla fall?

Jag läste din rubrik som "OBS! Märk kroppen tydligt!"...

Om mig

Sundsvall, Sweden