uppdateras med ojämna mellanrum

17 maj 2006

"Ja, vi elsker dette landet"

Idag firar normännen sin nationaldag i stor omfattning. Det är tack vare kung Christian Fredrik som skrev under landets grundlag den 17:e maj 1814 och landet blev en självständig stat.

Nu har ju Sverige hakat på det här med att fira nationaldagen också. Den 6:e juni är numer en röd dag, men visst fan hade det väl varit bättre om man istället fick röd-dagen den 7:e? Vill man fira den 6:e så hade i alla fall jag hellre varit ledig 7:e och kurerat mig.

Å andra sidan känns firandet av den 6:e juni som en efterkonstruktion.

3 kommentarer:

halfbreed sa...

Då firar och vakar man in den 6/6 dagen före istället så får man ur russinet ur kakan!
Fick du några paket igår?

mlk sa...

Fick en stol av mor o far, och hockeybiljetter av Gabriella, och Alice hade plockat vitsippor till mig :)

Horfidë sa...

Jag röstar nog för vakan jag med :)
Grattis i efterskott förresten. Helt horribelt hur fort åren går! Jag ser dig fortfarande som en liten knatte hehe

Om mig

Sundsvall, Sweden