uppdateras med ojämna mellanrum

28 februari 2009

Stopp i avloppet för sista gången.


Då var det stopp i avloppet i köket igen. Det är inte första gången det händer, men jag tror det är sista gången.

För det första måste det vara något generalfel med avloppet, för det KAN inte bli stopp så här ofta. Nu är jag ingen expert på ämnet, men något måste vara fel när det blir stopp ca en gång per kvartal.
Jag tror att den tidigare ägaren, (vila i frid), också hade problem då det fanns en rensanordning i garaget som man kopplar till högtryckstvätten.
För att ytterligare späda på eländet så har det liksom droppat vatten runt en inspektionslucka som sitter på det lodräta avloppsröret i väggen, så isoleringen är blöt.

På måndag ringer jag försäkringsbolaget.

Vi ska se om jag kan lyckas lösa proppen med kaustiksoda så att vi kan köra diskmaskinen.

Lördagen kunde inte börja bättre!

PS. Bilden har jag lånat från Karlstads kommun

Inga kommentarer:

Om mig

Sundsvall, Sweden