uppdateras med ojämna mellanrum

29 maj 2008

Vilse i skogen!


Vi åt pizza till middag idag, och jag åt alldeles för snabbt så jag mådde illa efteråt... Men en promenad kommer nog få magen på bättre humör tänkte jag. Inledningsvis måste jag säga att det är ett fantastiskt område att gå i, det är stigar och elljusspår överallt i skogen, scoutstugor och små ängar. Gamla lekplatser och hinderbanor. Det kändes nästan surrealistiskt. I alla fall.. Jag gick och gick och gick. Till slut var jag helt vilsen, sista skylten jag såg ledde till Fågelberget, men jag kom aldrig fram till något fågelberg, däremot en tjärn mitt ute i skogen.

Ja, jag har försökt plotta på kartan hur min promenad var. Det slutade med att jag till slut hörde motorvägen och kom fram i Stockvik, därifrån ringde jag Gabriella som fick åka och hämta mig (den gröna dragningen på kartan).

Imorgon åker jag till Stockholm med 12.11 tåget, åter i Sundsvall på lördag vid middagstid.

2 kommentarer:

halfbreed sa...

Gå inte vilse där bara, blir så långt för Gabriella att hämta dig då...(jag har också en viss talang för att lyckas gå vilse)

Anonym sa...

jasså vad ska du göra i stockholm då?
Får komma och hälsa på oss:) / Jenny

Om mig

Sundsvall, Sweden