uppdateras med ojämna mellanrum

15 augusti 2006

Varning!


Titta inte på Brainiac (visas på Discovery) tillsammans med en blivande 3-åring. I gårdagens program visade dom vad som händer med en mikrovågsugn om man körde oöppnade konservburkar i den. Resultatet är ju ganska väntat, mikrovågsugnen exploderar med en jävla smäll och det blir ett splitter av glas och burkens skållheta innehåll.
Alldeles nyss satt jag vid datorn och kollade mailen då jag hör hur det är någon som står och trycker på mikron, jag trodde det var Gabriella som skulle värma lunch till lille Emil. Men jag går ändå och kollar för säkerhets skull.
Där står Alice på en stol framför mikron och har proppat den full av glödlampor, en termometer och - just det - oöppnade barnmatsburkar. Hon är precis på väg att trycka igång mikron när jag kommer in i köket.

Nära ögat!

Men jag tror inte hon gör om det.

Men för att helgardera mig måste jag se om det går att aktivera någon sorts barnspärr på mikron, det måste ju finnas!

2 kommentarer:

halfbreed sa...

Oj oj oj det hade kunna gått illa. Annars kan man tycka att Brainiac är gjort för dem under 5 år.

Horfidë sa...

Hahaha Nån måtta får det nog vara på upptäckarlustan :)

Om mig

Sundsvall, Sweden