uppdateras med ojämna mellanrum

7 juli 2006

En uppdatering i sommarvärmen


Denna värme! Jag storknar snart! På jobbet har vi luftkonditionerat, 22°C oavsett hur varmt eller kallt det är ute. Jag gruvar mig för varje gång jag måste gå ut i värmen.

Jag tackade ja till jobberbjudandet så nu har jag sagt upp mig från min nuvarande tjänst. Jag har tre månaders uppsägningstid så jag börjar på nya jobbet den andra oktober.

Jo, jag tror att jag nämnde att jag skulle köpa aktier i ett tidigare inlägg. Det har gått ganska bra, 6% ökning på en månad. Men jag har för lite pengar för att handla med aktier, courtaget äter ju upp den lilla vinsten som blir. Nej, det är derivat som gäller, och warranter i synnerhet. Jag beställde "Warranthandboken" från Bokus igår. Så om ett år vid ungefär samma tidpunkt är jag mångmiljardär om allt går planenligt.

Nu vet jag inte hur det blir med min semester, jag har sagt till min arbetsgivare att jag kunde vara lite flexibel och passa min min semester efter företagets bästa. Men en sak är planerad, i början på augusti tänkte vi åka med barnen till Kålmården. Och jag är sugen att bila långt nere i södra Sverige. Skulle vilja hitta en stor bokskog och vandra runt i. Har aldrig sett en stor lövskog i verkligheten.
I mitt barndomshem hade vi ett rum med fototapeter där motivet var en lövskog, jag brukade leka att jag sprang runt i den skogen och lekte kurragömma när jag var liten.

Också är det Gatufesten mitt upp i allt, jag tänkte inte besöka spektaklet i år, med undantag för Stuntindustrys MC-stuntuppvisning på Fisktorget klockan 15:00 idag (och samma tid imorgon). Men då är det ju gratis att gå på området.

2 kommentarer:

halfbreed sa...

Lövskog är härligt, var i en sådan som ung, i Skåne, tror jag. Det är bra att du ska bli mångmiljonär, ska hålla mig på god fot med dig, lilla lillebror.

Uffe Ess sa...

Lövskog? Närå! Tacka vet jag en gammal barrskog där man kan gå runt och känna sig som en riktig karl när grenarna rispar så där riktigt skönt. Sedan sätter man sig på en stubbe (efter man fällt trähelvetet själv) och tar sig en jävel ur hembränntsdunken.

Bokskog, nä, fy fan!

Om mig

Sundsvall, Sweden