uppdateras med ojämna mellanrum

14 juni 2006

Hibas

... fick jag heta idag, mina fingrar flyger fram över tangentbordet alldeles för snabbt, [BACKSPACE] är den mest använda tangenten på mitt tangentbord. Ett tangentbord brukar räcka ett år, sedan är fjädrarna utslitna. Jag tror att jag trycker på tok för hårt.
Hibas låter ju som ett namn, det finns säkert nån som heter så. Men jag fick liksom ett offset-fel på högerhanden så de tre första bokstäverna i mitt förnamn blev fel.
Favorittangentbordet är KeyTronic med såndär antistaic-space-knapp. Men sen blir det nog ett sånthär tangentbord; ett OLED tangentbord!! Ha-begär!

Ja, tyvärr har jag inget bättre att skriva om idag. Jag kände att det var dags för en uppdatering.

Jo, en grej. Imorrn ska jag på en anställningsintervju, inte för att jag är i behov av nytt arbete. Jag stortrivs där jag jobbar nu och är nöjd med lönen. Men om det nya stället erbjuder bättre lön och (mer) spännande arbetsuppgifter så vet man aldrig. Det är ju ett optimalt utgångsläge för att förhandla.

Från det ena till det andra. Jag, eller vi, (mest den andra hälften) är på jakt efter en bil. Men det är svårt att hitta en bra bil för sisådär 20-30kkr. Helst vill man ju att följande punkter ska vara uppfyllda:

  • 100% rostfri

  • Gått <15000 mil

  • Fullservad enligt boken på märkesverkstad

  • Svensksåld

  • Lagom stor för två barn plus en barnvagn

  • Nyss bytt kamrem

  • Bränslesnål

  • Billig skatt (miljöbil?)

  • Klimatanläggning och stereo med MP3-funktion

  • Nya sommar- och vinterdäck

  • + lite läckert krimskrams såsom 17" fälgar, etc

Jag får nog leta ett tag...

6 kommentarer:

halfbreed sa...

Apropå det där med tangentbord...Maken tar i för kung och fosterland när han skriver...Du kan låna Vita faran om du vill, fast du får du fixa bromsarna och åka och besikta...

Horfidë sa...

Det där tangentbordet skriver jag upp på min önskelista också...

halfbreed sa...

Och! Jag undrar HUR det gick på intervjun?

Uffe Ess sa...

Jaja! Angående bilkrav, Tror du på Tomten också?

mlk sa...

anna: intervjun gick bra, jag "gick vidare" direkt, ska dit på tisdag igen och prata om lön o så. men jag är fortfarande osäker om jag ska byta... trivs ju bra där jag är nu, men fördelen med det andra företaget är att dom har bättre ekonomi och satsar lite mer pengar på utvecklarna, såsom att åka på spännande mässor på andra sidan Atlanten.

uffe: Vi köpte bil idag, en SAAB 900SE 2.0T -95:a idag för 26.000:-, den hade gått 18000 mil. Det var lite ytrost, men i övrigt var bilen i fint skick förutom kondensatorn i ACC:n som var trasig.

Anonym sa...

rättelse: kondensorn och inget annat i ACC:n var trasig.

Om mig

Sundsvall, Sweden